Konieczność analizy nowych produktów przed wdrożeniem wynika z zapisów Uchwały 258/2011 KNF oraz rekomendacji KNF dotyczących danego ryzyka bankowego. Proponujemy Państwu proste w obsłudze narzędzie do analizy efektywności planowanych do wdrożenia rozwiązań w zakresie produktów oprocentowanych (depozytów, kredytów).
Zadania modelu:
- Szacowanie wyniku netto na produkcie, z uwzględnieniem parametrów cenowych, kosztów wdrożenia (reklama), strat z tytułu ryzyka kredytowego.
- Wyznaczenie progów rentowności przy różnych kryteriach: wolumen sprzedaży, cena, możliwości inwestowania środków.
- Szacowanie poziomu ryzyka: kredytowego, płynności, stopy procentowej, operacyjnego, walutowego.
- Tworzenie analizy adekwatności kapitałowej.
Podstawowe zalety modelu:
- Wysoka elastyczność modelu umożliwia wykorzystanie mechanizmów w nim zawartych do analizy dowolnego produktu.
- Łatwość obsługi oraz wysoki stopień złożoności znajdujących się w arkuszu obliczeń umożliwia tworzenie w krótkim czasie szeregu symulacji i analiz wpływu wdrożenia produktu na sytuację Banku.
W skład oferowanego pakietu wchodzi:
- Model w aplikacji MS Excel, umożliwiający wykonanie analizy rentowności produktu,
- Wzorzec procedury do wdrożenia w Banku,
- Instrukcja do modelu,
- Przykłady analizy efektywnościowej innych działań (np. analiza nowego oddziału),
- Roczna aktualizacja procedury i modelu, uwzględniająca ewentualne zmiany stanowiska KNF w przedmiotowym zakresie, z możliwością przedłużenia na kolejny okres.